Tour of Schotland zaterdag 4 en zondag 5 juni

Je kunt er gif op innemen, dat ik de nacht voor mijn vakantie slecht slaap en vannacht was het niet anders. Zal de spanning wel wezen. Dus vroeg wakker, 6 uur, geen vakantietijd, toen er ook maar uitgegaan, want naar het plafond staren heeft ook niet heel veel zin. Wou eerst om negen uur de trein pakken, maar dat is 8 uur geworden. Eerst nog even langs Leendert geweest, even geluncht en toen op de fiets naar Ijmuiden, niet de meest boeiende route, maar we gingen van de wind af, en het was heerlijk weer. Tegen half drie was ik in Ijmuiden, ingechecked en konden we anderhalf uur wachten in de rij, dan duurt wachten wel lang, maar eindelijk tegen half vijf konden we de boot op. Naar de kamer, of eigenlijk hok, meer dan een bed staat er niet in. Meer heb je eigenlijk ook niet nodig. Tegen half zes vertrokken. Het lijkt rustig op zee. Ben nog niet zeeziek.

image

Gegeten bij het steakrestaurant, was goed, spareribs, goede kwaliteit. Meer dan genoeg. Mooie zonsondergang 🌇 op zee, het was helder, dus de zon ☀ ging mooi onder, bleek dat ik toch nog wat was vergeten en dat was mijn geheugenkaartje voor mijn fototoestel, maar die zullen ze in Schotland ook wel verkopen.

image

Omdat ik toch wel wat moe was, heb ik toch maar niet de hele avond met al die Engelsen bier gedronken en de polonaise gelopen over het schip 🚢 en gewoon, netjes om half elf mijn kooi, zo heet dat toch op een schip, opgezocht. En ik heb goed geslapen, misschien komt dat wel door dat heen en weer gewiebel. Tegen 7 uur wakker, de zon ☀ schijnt niet meer. Bewolkt ☁ maar wel droog. Ontbijtje gehad, met ei en bacon, kun je goed op fietsen 🚴.  Tegen half tien zal de boot aankomen en dan 20km fietsen naar het trein 🚂 station, niet vergeten om links te fietsen, anders liggen we misschien voordat het echt begint, al in het ziekenhuis.
Was dus om zes uur wakker, het is natuurlijk een uur eerder hier, niet zo gauw aan gedacht.
Om half tien van de boot af en toen op de fiets gestapt, 20 km, naar het centraal station van Newcastle. Blij dat ik de Garmin bij me had, anders weet ik niet, of ik het op tijd had gevonden, maar we zitten nu in de trein, dus dat is ook goed gegaan. Was geen boeiende route, maar wel grotendeels over fietspaden. Nu zit ik in de trein, eerste klas de luxe en dat is niet slecht zitten. Omgeving is hier nog niet echt heel bijzonder, maar word nu beter, want we rijden langs zee, en aan de andere kant wordt nu ook wat heuvelachtiger.

image

Tegen kwart over 1, Engelse tijd, kwamen we aan in Edinburgh, precies volgens schema.
Na een aantal kilometers om, het hotel gevonden. Eenvoudig, maar goed. Het heeft de stoftest doorstaan.
Schitterend weer hier vandaag, strakblauwe hemel, geen wolk te bekennen. Men zei toch, dat het altijd regende hier.
Tegen drie uur de stad in, en een beetje de Japanner uitgehangen. Edinburgh doen in een middag, foto’s klikken en op  naar de volgende hotspot. Maar op het eind kom ik weer terug. Maar het is een mooie stad. Schitterend kasteel, op een heuvel, dat op de stad uitkijkt. Veel geschiedenis en historie. Wel veel gelopen vandaag, denk zo’n 20km. Na het ontbijt, verder weinig gegeten, dus tegen een uur of zes begon de maag wel wat te knorren, dus er moest gegeten worden en het is fish and chips geworden, met een groot glas bier.
Morgen gaat het echte werk beginnen, na het spielerij van de afgelopen dagen, maar ik heb er wel zin. Hopen dat we een beetje makkelijk, de stad uitkomen, dat is wel eens lastig.

image

image

image

Een gedachte over “Tour of Schotland zaterdag 4 en zondag 5 juni

Plaats een reactie