Tour of Schotland 16 juni

Elke morgen standaard om half vijf wakker. Het wordt dan al licht. Gelukkig val ik nog wel weer in slaap. Maar tegen half zeven, toch wel echt wakker. Nog steeds werk ritme.
Vandaag een rustdag, in ieder geval niet naar een andere plek fietsen, dus zeker geen 100 km vandaag. Is ook wel lekker na de 130 van gisteren.
Voor de vakantie was het plan, om vandaag Ben Nevis te beklimmen, maar na de beklimming van afgelopen zaterdag, drie dagen behoorlijke pijn met het lopen, en het gevoel dat veel fietsen en het lopend beklimmen van bergen niet geheel samen gaat, er toch maar voor gekozen om Ben Nevis niet beklimmen en het weer was er ook niet helemaal naar, het drupte de hele dag een beetje, net als gisteren. Je werd er niet echt nat van, maar het is geen zonneschijn.
Maar toch die kant opgefietst, want je kon ook met de Kabelbaan 🚡 naar boven. Eigenlijk tegen mijn principe, maar door de omstandigheden, toch maar gedaan. Mooie uitzichten, alleen het zou nog beter zijn, als het helder was, maar ja, we zijn in Schotland.

image

image

image

Een beetje rondgelopen, het was er ook wel wat koud, en toen de kabelbaan weer na beneden genomen. Even een schrikmomentje, mijn fiets stond niet meer op de plek, waar ik hem had neergezet. Even de gedachte gehad, dat hij gestolen zou zijn, maar toen werd ik geroepen door de man van de Gondala. Die had mijn fiets even onderdak gezet, omdat het regende. Gelukkig, want lopend naar Edinburgh is een behoorlijk eind.
Hierna nog even naar Fort William, en in de buurt nog wat rondgefietst en de plaatselijke attracties bekeken.

image

image

Verder de route voor de laatste week even rondgemaakt en de accomodaties, alvast maar geboekt. Het is overal al behoorlijk volgeboekt, en het is nog maar juni. Maar ik heb ergens gelezen, dat je in de echte zomer, heel veel last van muggen hebt en dat zou in juni nog wel meevallen. Ik heb er nog weinig last van gehad.
Morgen nog een rustig dagje, 40km, naar Fort Augustus, aan de voet van Loch Ness, dus op zoek naar het monster.

Geef een reactie

