Tour of Schotland 23 juni

De zon scheen weer en het zou een heerlijke dag worden, de hele dag zon. 21 graden en niet meer zoveel wind. Ben zelfs nog een beetje verbrand.

image

Na het standaard ontbijt, tegen negen uur op de fiets gestapt, richting Kilcardy aan de kust. Mijn misschien iets naïeve gedachte was, dat ik vandaag niet meer zoveel hoefde te klimmen, omdat ik de Highlands, achter mij had gelaten, maar viel dat even tegen. Al waren de heuvels niet meer zo hoog, maar wel steil en we moesten nog twee heuvelkammen over, waarvan ik eentje maar de mini Hooglanden noem. En vandaag was ook geen meter vlak, op en af, intervallen dus. Dit is stukken vermoeiende, dan 1 lange berg op. En mijn benen worden ook wel wat moe, zo langzamerhand.
Omgeving was misschien niet zo spectaculair als gisteren en eergisteren, maar absoluut niet vervelend om doorheen te fietsen.

image

Onderweg ook nog een paar kastelen gezien, ondermeer in Falkland.

image

En ook waar ik slaap vannacht.

image

Tegen drie uur aangekomen in Kilcardy, volgens de Lonely Planet geen al bijzonder stadje en dat klopt ook wel een beetje. Het licht aan de kust. En ze hebben wel een mooi park.
B & B, gerund door Chinezen, beetje basic, maar wel een lekkere stoel.
Het is vandaag ook referendum dag, maar heb niet het idee, dat het hier in Schotland echt leeft. In totaal 5 vlaggetjes gezien en weinig campagne hier.

image

Gegeten bij de plaatselijke pizzaboer. Niet echt bijzonder en weinig vriendelijke bediening. Morgen de laatste 50 km naar Edinburgh. Verwacht niet al te veel bergen, maar je weet maar nooit.

Geef een reactie

