Cycling India 21 juli

Niet al te best geslapen in de tent vannacht. Om het uur wakker, ongeveer. Uiteindelijk tegen half zeven maar opgestaan en het is geen straf om met zo’n uitzicht wakker te worden. De zon scheen, de wind was gaan liggen. Dus echt koud heb ik het ook niet gehad vannacht.

Ontbijt was weer goed, omelet vandaag, dus toch weer ei. Hierna begon het gedonder, 17 km klimmen naar 4.850 meter, dat is geen kattepis. Boven de 4.500 meter krijg ik het zwaar, en dat was vandaag ook zo, dus we hebben het rustig aan gedaan vandaag. Take het easy. Het landschap werd allemaal wat ruiger, naarmate we hoger kwamen. De voldoening was grootste toen ik de top haalde. Gelukkig was het restant vandaag, omlaag met hier en daar een kleine klimmetje. Alleen was de afdaling wel volledig gravel, dus ik heb weer een beetje het parijs-roubaix gevoel. Alles is door, zelfs…. Dacht ik gisteren al de meest mooie plek geworden te hebben om te overnachten, misschien is vandaag nog wel mooier. In een vallei omringd door bergen, met een canyon, schitterend gewoon. Vriend Bob Ross kan dit niet bedenken. Een echt bed vandaag, want we overnachten in een tentenkamp, die zie je hier overal. 

Het avondeten was weer overvloedig. Chinees was het vanavond en smaakte goed. De kok had weer goed zijn best gedaan. 

Hierna hebben we folklore gezien, wat dans en muziek van onze crew. Ik moest ook nog even meedansen, denk niet dat het ergens op leek.

Heb vanavond ook een huisdier. Een lief klein muisje. 

Geef een reactie

