Cycling India 25 juli

Vannacht was het de laatste nacht in de tent. Redelijk geslapen. Heb wel een opblaaskussen, maar is toch niet geweldig. En de rivier maakte ook veel lawaai. Maar om half zeven werden we gewekt, zoals elke morgen met koffie of thee. Ik neem natuurlijk koffie, al is het wel nescafe, maar met drie scheppen is het nog wel te drinken.

Na het ontbijt, met gefrituurd brood, en wederom ei op de fiets gestapt voor de laatste etappe naar Leh, een toeristisch stadje in de himalaya. 

We begonnen met 20 km afdaling, door een Canyon. Schitterende route. Kon wel merken, dat de altijd weer lager was, 3.500 meter, scheelt een behoorlijke slok op een borrel, want ik kon me weer meten met de besten. Eigenlijk was ik de beste vandaag.

Na de afdaling, glooiend naar Leh, met op het eind nog een file klim. Waar ik als eerste boven kwam, na onze gids, die een geweldig goede fietser is, hoe hij tegen die bergen op knalt. Jammer, dat hij in India is geboren. Zit het op een racefiets, en ik denk, dat hij dan ver kan komen. 

Tegen drie uur waren we in Leh, waar we weer eens een hotel hebben, en geen verkeersregels hotel, alleen jammer, dat er nog wat stof op het schilderij ligt, anders was het een 8 geweest, nu is het een 7.

Echt toeristisch hier. Net als Manali, alleen zijn hier nog wat meer westerlingen. India is volgens mij niet zo populair bij Chinese, want die zijn er weinig.

Vanavond na vijf dagen vleesloos, weer eens kip gehad, werken stijl weet ik niet meer, maar het was wel lekker.

Morgen rustdag en dan donderdag de grote klim.

Geef een reactie

