Cycling India 28 juli

Redelijk geslapen na de klim van gisteren, maar we moesten er vanmorgen alweer vroeg uit voor de vlucht na Delhi. Zes uur ging de wakker. Ontbeten, voor de verandering weer eens ei, en met de taxi naar het enorme vliegveld van Leh.

Ik heb nog nooit zoveel stempels op mijn boarding pas gehad als hier in Leh, wat een onorganiseerde chaos. Een beetje hetzelfde als in Kathmandu. Maar na uiteindelijk zes stempels later zaten we in het vliegtuig naar Delhi, om daar een uurtje later weer aan te komen. Ook nog een lekker broodje gehad, dat kun je niet vaak zeggen in het vliegtuig.

We werden opgeknapt door Brijess, onze gids in Delhi.

Inmiddels in slaap gevallen, was toch wel wat moe van de inspanningen van de laatste dagen.

Nu weer wakker, dus we gaan weer verder.

Met de taxi naar het hotel. Dat duurde nog wel even, want het is druk en hectisch in Delhi, iedereen toeterend, en doet maar wat, de sterkste wint het. Verrassend genoeg, zijn er toch weinig ongelukken te zien, al zijn auto’s zonder deuken een zeldzaamheid.

Na een uur en 18 km verder waren we in hotel, zelfde als in het begin van de vakantie. Goed hotel.

Vanmiddag even de stad ingeweest. Het is hier behoorlijk warm en benauwd. Heb even wat geshopt en mijn afding capiciteiten, weer even uitgetest. Op een van de vele markten geweest, net Beverwijk, veel mobiele telefoon shops, alleen is het hier allemaal wat hectischer. En smeriger, overal ligt rotzooi. Inmiddels zijn mijn schoenen weer gemaakt, 3 polo shirts rijker, een merk zonnebril, en een korte broek. Wel allemaal met afdingen, maar waarschijnlijk nog steeds te veel betaald.

Na een paar uurtjes ben je die drukte ook wel weer zat en ben ik terug naar het hotel gegaan en vanavond nog wat gegeten met degene van de groep, die er nog zijn. Kip, maar dan anders.