Cycling India 30 en 31 juli

Goed geslapen vannacht. Van half tien tot 6. Toen kon ik eerst niet meer in slaap komen, en ben ik maar een film gaan kijken, Terminator, blijkbaar toch niet spannend genoeg, want ben toch weer in slaap gevallen. Uiteindelijk om half negen wakker geworden, ontbeten, ietwat magertjes, en toen om negen uur mij gaan klaarmaken voor weer een dagje Delhi.

Had me voorgenomen om me niet te later beetnemen vandaag, maar of daar veel van terechtgekomen is genomen.

Het eerste doel was vandaag de kledingmarkt, het schijnt daar redelijk goedkoop te zijn. Maar je moet er wel komen.

Door zo’n tulpband man in de tuk tuk geluld, en waarwou hij met mij heen. Je zult het wel kunnen raden, naar zo’n toeristische winkel, waar hij provisie voor krijgt, als ik daar iets zou kopen. Maar ik heb hem duidelijk gemaakt, dat ik geen interesse had, en dat ik na de kledingmarkt wou, dus uiteindelijk bracht de tulpband man mij bij de kledingmarkt.

Wat was het weer een chaos, overal waar je maar keek kleren. Veel namaak, maar wel goedkoop. Poloshirtjes, voor 3 euro, dus heb er wel een aantal ingeslagen, we kijken thuis wel, hoelang ze meegaan. 

Hierna met een andere Tuk Tuk na de Tibet markt, maar dit was niet veel bijzonder.

Hierna even terug na het hotel, om even bij te komen bij de airco, want het is zo ontzettend warm en benauwd, zelfs bij het niks doen, loopt het zweet al langs je rug naar beneden, dus even onder de airco liggen is wel fijn.

Tegen half vier wou ik even een happie eten, de bedoeling was om na het zelfde restaurant te gaan, als de laatste dagen, maar ik werd weer een Tuk Tuk ingeluld, en had eigenlijk al direct spijt. Hij wist wel een goed restaurant, maar werd weer ergens afgezet, bij een restaurant, waar hij waarschijnlijk provisie krijgt. Het eten was wel lekker, maar niet bijzonder. Toen wou hij weer met mij na een toeristische winkel, ik was het zo langzamerhand wel zat, en ben die Tuk Tuk uitgestapt en overgestapt op een fiets taxi. 

Ik had eigenlijk wel medelijden, met mijn chauffeur, omdat hij het wel zo zwaar had, met het fietsen en ik het eigenlijk wel van hem wou overnemen, maar ik durf het toch niet aan, om te gaan fietsen in Delhi. 

Uiteindelijk kwamen we aan bij het hotel, en heb ik hem een behoorlijke fooi gegeven, 1000 roepies, 15 euro.

Dit was het eindelijk van mijn verblijf in Delhi, en eigenlijk was ik het ook wel zat, want al die drukte, stank, hitte, en al die mensen, die aan je kop zeuren.

Ik wil best nog een keer na India, maar dan slaan we Delhi over.

Tegen zeven uur na het vliegveld gegaan, met de taxi. Veel in de rijden staan en stempels krijgen, voordat we door de douane waren. De douaniers waren getraind om vooral niet te lachen, en om vooral hun gezicht in een zeker serieuze plooi te houden.

Ik was al wat bekend op dit vliegveld, want had hier al twee keer erger 4 uur doorgebracht. Het is niet het meest boeiende vliegveld, maar we zijn de tijd wel doorgekomen.

Om half een in het vliegtuig gestapt naar Parijs. Vlucht ging wel redelijk snel voorbij, had weer een stoel bij de nooduitgang, dus veel ruimte voor de benen.

Toen een uurtje wachten in Parijs, en het laatste uurtje na Amsterdam en op Schiphol kon ik eigenlijk direct de trein pakken na het heerlijke rustige Nijeveen. Wat een verschil met Delhi. Maar zo heerlijk. 

Goede vakantie gehad, wel zwaar, maar het was zeker de moeite waard, schitterende omgeving waar je doorheen fietst.

Geef een reactie

