Tour of Schotland 18 juni

De zon scheen toen ik wakker werd. Die hadden we al een paar dagen niet meer gezien. Na het ontbijt, Dutch Bouncer, alias uitsmijter, op de fiets gestapt, richting Conon Bridge. Vandaag moest het gebeuren, de foto van Nessie maken, die mij wereldfaam gaat bezorgen. De camera dus in de aanslag houden. Maar voordat we langs Loch Ness zouden fietsen, moest er eerst een behoorlijke beklimming worden gedaan, de Hooglanden in. Het was een behoorlijke beklimming, direct vanuit Fort Augustus, ging het omhoog en dat voor 9.1 km. Het was de langste klim tot nu toe. Maar boven op de top waren we in de echte Hooglanden. Zo heb ik mij Schotland ook voorgesteld. Schitterende omgeving.

image

Na een beklimming, volgt er ook weer een afdaling, nu dus ook. Een lange rechte afdaling, dus kon goed vaart maken. Hierna afgeslagen richting Loch Ness. Voordat ik Loch Ness zou bereiken, nog even gestopt bij een waterval. Was een mooie waterval, natuurlijk geen Niagara, maar hij viel niet tegen. Staat wel in de top 20.

image

Hierna monster spotten. Maar helaas, geen monster gezien, dus geen wereldfaam, of ik moet met fotoshop nog wat inmekaar gaan zetten, misschien dat ze dat geloven. Route was nog steeds mooi. Op en af nu.

image

Hierna richting Inverness, de grootste stad van het Noorden van Schotland. Een stad als een andere stad, met een kasteel, maar niet zo’n bijzonder kasteel.
Had vorige week geprobeerd een kamer te boeken in Inverness en dat lukte niet, alles bezet, daarom nu in Conon Bridge. Maar nu weer ik waarom, alles al bezet was. Rod Stewart geeft een concert. Eerst Coldplay in Glasgow en nu Rod Stewart in Inverness.
Daarom via Airbnb geboekt in Conon Bridge. Was nog 15 mijl fietsen, eerst langs de kust en toen het binnenland in. Relatief vlak, voor de verandering, vals plat was het eigenlijk. Onderweg kwam ik ook nog in de plaatselijke wielerwedstrijd terecht, een tijdrit, en bij de finish werd ik ook nog aangemoedigd. Dat was wel leuk.

image

Uitgekomen dus in Conon Bridge. Locatie niet helemaal goed uitgekozen, want het lag nog 5 km van het dorp af, op het platteland, bij de plaatselijke golfbaan. Beetje Zuid-Limburg hier, golvend landschap.

image

image

Maar voor eten, moesten we in het dorp wezen, en dat was binnendoor nog 4 km, dus de benenwagen maar gepakt en naar het dorp gelopen om in het plaatselijke restaurant een happie te eten en het smaakte goed en toen weer teruggelopen.

Plaats een reactie