Ierland 2019 18 juni

De zon schijnt alweer en volgens de weerman blijft hij ook de hele dag schijnen, en dat in Ierland. Al drie dagen hartstikke mooi weer.

Omelet vandaag als ontbijt. Goed om op te fietsen. Vandaag staat Doolin met onderweg de Cliffs of Moher op het programma. Beloofd veel goeds.

De wind blies in de rug, en de route was langs de kust. Licht heuvelachtig, rollend, Zuid-Limburgs meets de zee.

Mooie stranden onderweg. Ook kwam ik nog langs een golf ressort van president Trump. Ik denk niet, dat je daar zomaar een balletje kan slaan, zoals op veel andere golfbanen hier in Ierland. Zal niet goedkoop wezen. 200 euro per ronde en een hotelkamer kost 300 euro. Iets boven budget.

De zon scheen nog steeds lekker door en tot aan de Cliffs of Moher, was het een achtbaan weg, op en af, op en af. Heerlijke weg.

Toen kwamen we bij de Cliffs of Moher. Ierland’s populairste attractie. Het was er gelukkig niet zo druk. Minstens 40 toeringcars, en heel veel auto’s. Na mijn gaapsnavel avontuur van vorig jaar in Tasmanië, moest ik dus goed oppassen waar ik mijn fiets zou neerzetten, want zit er niet op te wachten, dat er weer een Chinees, of een andere toerist tegen mijn fiets opbotst. Maar die goede plek heb ik gevonden en het is onmogelijk dat er een auto tegen opbotst. Achteraf gezien waren er amper Chinezen. Ierland staat waarschijnlijk nog niet op hun hotlist.

Hierna richting de Cliffs. Wat een drukte. Volgens mij was het nog drukker dan bij de Grand Canyon. Maar de Cliffs waren geweldig. Ze zijn ongeveer 200 meter hoog. Je moet geen hoogtevrees hebben als je naar beneden kijkt. Heel bijzonder. Maar hoe verder je liep, hoe minder druk het werd, want de meeste toeristen vinden, 1 km links en 1 km rechts al veel lopen en waarschijnlijk hebben ze ook maar 1 uur de tijd, want dan moet de bus weer verder. Dus op het eind van de kliffs was het heerlijk rustig.

Na een flinke wandeling over de kliffs stond mijn fiets er nog ongeschonden en kon ik mijn weg verder vervolgen richting Doolin.

Tegen half vijf was ik bij de B en B, weer prima. Doolin is een klein dorpje met 1 straat, 3 pubs, en een aantal souveniers shops. Doolin staat bekend om zijn traditionele muziek, dat elke avond in de kroeg wordt gespeeld. Onder het genot van een pint of Quiness, heb ik wat van die muziek aangehoord. In de Ierse Pub is het wel leuke muziek, maar hoor toch liever, de iets meer pubachtige drinking songs.

Morgen naar Galway, 77 km.

Een gedachte over “Ierland 2019 18 juni

Plaats een reactie