Ierland 2019 21 juni

Het wordt een beetje eentonig, maar weer schijnt de zon vandaag. Deze week wel veel geluk met het weer. Ook is er weinig wind. Temperatuur is ongeveer een graad of 18, dus ideaal weer om te fietsen.

Na het ontbijt op de fiets gestapt richting de ferry. 8 km, en tegen 12 uur de ferry gepakt. Je kon gewoon op het dek zitten in je T-shirtje, zo lekker weer was het. Na 45 minuten waren we weer aan het vaste land en moest ik nog 57 km fietsen na Clifden.

Eerste gedeelte had ik wind mee en was het een achtbaan weg, op en neer en op en neer. Leuke van Ierland is, dat je steeds wisselende landschappen hebt. Nu gingen we weer een beetje door de heuvels/bergen van Connemara. Veel kleine meertjes. Een beetje Bob Ross landschap, water, bergen, bomen en hier en daar een huis.

Na een tijdje moest er weer wat serieuze geklommen worden, en een pittige zat er bij van ongeveer 3 km. Het landschap is een veengebied. Er wordt ook nog steeds turf gestoken. Als je de heuvels wegdenkt, kun je ook door de wieden/weerribben fietsen.

Het laatste stuk hadden we wel wind tegen, maar dat was nog wel te doen. Maar het was heerlijk fietsweer vandaag.

Tegen vier uur in Clifden. Ook weer een leuk dorpje. Ligt aan de Clifden Bay, die uitkomt in de oceaan. Wederom weer een goede B & B. Hier blijf ik twee nachten, dus morgen kan ik kijken wat ik ga doen. Fietsen, lopen of niets doen. Niets doen, daar zal het wel niet van komen.

Vanavond sinds 2001 weer eens een T-bone steak gehad. In 2001 had ik een zeer teleurstellende ervaring bij Proleterios in Denver, nog steeds het meest slechte restaurant ter wereld, waar ik dan gegeten heb. Maar hij was lekker, maar wel een behoorlijk stuk vlees, dus ik moest na het eten nog wel een stukje lopen om dat er weer af te krijgen.

Plaats een reactie