Ierland 22 juni 2019

Vandaag eens geen zon bij het opstaan, maar het is wat bewolkt. Maar als het goed is blijft het droog vandaag volgens de weerman.

Ontbijt was als vanouds, gebakken eieren met spek. Daar kun je de dag goed mee beginnen. Vandaag laat ik de fiets een dagje staan, en ga ik een stukkie lopen.

De sky loop road heb ik vandaag gedaan. 16 km, is de normale ronde. Dus prima te doen. Ietwat heuvelachtig, maar niet extreem. En ook dit was wel weer de moeite waard. Ook weer een mooie kustlijn. Niet zo spectaculair als de afgelopen dagen, maar niet overal kunnen van die hoge kliffen zijn als die van Moher. Maar geen stukje van de Wild Atlantic Way is eigenlijk saai. Altijd valt er wel wat te zien.

Omdat 16 km wel wat aan de korte kant is, ook nog een aantal afzwaaiers gemaakt, na het einde van dit schiereiland. Ook weer de moeite waard, al moet je dan wel een paar keer dezelfde weg terug en eigenlijk hou ik daar niet zovan, maar ja nood breekt wet.

Uiteindelijk de ronde voltooid. 28 km, en toen even gelunched in het dorp. Sandwich en koffie. En toen wou ik eigenlijk nog een lus doen van 14 km, maar de lucht werd wat dreigend, en ben na 4 km maar weer teruggegaan, en had er terug in Clifden toen ook 36km opzitten en dat was eigenlijk ook wel voldoende voor vandaag. Maar ineens scheen de zon, en toen wad het tijd voor een biertje op het terras. Omdat ik wat dorst had, een pint of Heineken genomen. Heineken is nu in elke kroeg op de tap te krijgen, dat was 17 jaar geleden nog niet zo. En ook Ieren drinken het wel. Er zijn hier ook veel Duitsers in Ierland, maar Duits bier is nergens te krijgen.

Na even uitrusten, douchen, wat gegeten, nog een biertje gedronken, nu wel een Guinness en wat Ierse volksmuziek aangehoord te hebben. Whiskey in the Jar, en al dat soort nummers was het wel weer voldoende voor vandaag.

Morgen, waarschijnlijk regen, de lucht ziet er al wat donker uit. Heb de keus uit rechtstreeks te fietsen, 35km, of via omweg 75km. Maar dat zullen we morgen nog wel even zien wat het wordt.

Een gedachte over “Ierland 22 juni 2019

  1. Henny maat

    Mooie verhalen Harold!Je hebt er al heel wat kilometers op zitten zowel op de fiets als lopend.Je laatste week is al weer aangebroken.Gisteren deed m’n telefoon het weer niet en kon ik niet jou even bellen. Sian Prent heeft het euvel verholpen,anders had ik tot donderdag moeten wachten op de monteur van Ziggo Groetjes

Plaats een reactie